Probleme la programările online ale Policlinicii din Oradea
Potrivit reclamantului, pe site sunt listate doar numele medicilor de la Curteanu, nu și cei din Ambulatoriul integrat de pe strada Republicii nr. 37. Acest lucru creează dificultăți în programarea la medicii preferați, în special pentru cei care doresc consultații în alte secții sau specialități decât cele menționate pe site.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 21 noiembrie 2023, 18:48
În plus, cetățeanul subliniază că alte secțiuni ale site-ului sunt încă în construcție, ceea ce ridică întrebări cu privire la lansarea prematură a platformei online. El consideră că este o „prostie să lucrezi așa” și că această abordare afectează pacienții.
Mie mi s-a spus, din mai multe direcții, că din 15 noiembrie nu se mai pot face programări la Policlinică decât online, de pe site-ul Spitalul Județean Bihor, la secțiunea Programări. Problema este că pe site sunt trecuți doar medicii de la Curteanu. Astfel, dacă vrei o programare la ambulatoriul integrat de pe strada Republicii nr. 37 nu ai cum să o faci. În plus, alte secțiuni ale site-ului sunt încă în construcție. Eu nu pricep de ce l-au lansat dacă nu e gata, e o prostie să lucrezi așa. Concret, am vrut să fac o programare la ORL, la policlinica de pe Republicii. La ghișeu mi s-a spus că nu se poate, că cică numai online se mai fac. Însă, dacă intri pe site la Programări sunt trecuți deocamdată, doar medicii până la litera F, că ultimul e Farago, și sunt medici care majoritatea sunt de la Municipal, de la Curteanu. Dacă vrei să îți faci programare la un anume medic pe care îl preferi și care lucrează în policlinică, nu ai cum. Nicicum nu poți. Am încercat pe varianta veche, pe mail, ni s-a răspuns că doar online, pe site. Dar online-ul nu e valabil decât pentru Curteanu. Practic, doar cu capul în ușă mai poți intra, pe policlinică, acum… Eu mă bucur că se modernizează, dar să fim serioși, spitalul are pacienți care vin de la țară, n-au idee de online-ul ăsta. Cu ăia cum procedează?!, se întreabă orădeanul.
Se caută soluții
Conducerea spitalului este la curent cu această problemă și depune eforturi active pentru a o remedia. Într-un demers transparent și implicativ, îi încurajează pe pacienți să trimită sesizări prin email la adresa spitalului – spitalul.judetean@rdsor.ro, menționând medicul implicat.
Această abordare permite liderilor să afle nu doar perspectiva pacienților, ci și opiniile și posibilele motive ale medicilor în legătură cu refuzul programării. Comunicarea deschisă și colectarea feedback-ului contribuie la îmbunătățirea continuă a serviciilor medicale oferite, este de părere dr. Lucia Daina, directorul medical al Spitalului Județean din Oradea:
Suntem în testare cu aplicația de programări online. Pe de altă parte, există două probleme: fie nu se regăsește medicul în sistem, fie acesta nu și-a dat acordul pentru programări online. Nu la toți regăsim posibilitatea programării online. De pildă, Oncologia și Pediatria nu mai au loc din exterior, pentru că medicii au deja lista lor de programări, direct de la pacienții consultați. Astfel, își acoperă orele de consultație în Ambulatoriu. Rămân programările la registratură, acolo unde site-ul nu funcționează, prin email sau telefonic. Pe site-ul spitalului sunt toate datele de contact. Și rugăm pacienții, dacă sunt probleme să ni le sesizeze, dar îi rugăm să ne spună și numele medicului ca să obținem un punct de vedere de la acesta. Avem 500 de medici și majoritatea au activitatea și în Ambulatoriu, este mai greu de gestionat, dar facem demersuri ca lucrurile să funcționeze. Există specialități unde adresabilitatea este mai mare, medici care sunt foarte căutați, avem și cabinete care lucrează după amiaza. Timpul este limitat la o oră de Ambulatoriu, iar numărul pacienților este foarte mare la anumite specialități. Pe măsură ce identificăm problemele, încercăm să le rezolvăm, a declarat dr. Lucia Daina.
Crina Dobocan