Rezultatele slabe ale elevilor din România la testele PISA
Foto: Agerpres/ RADOR
Rezultatele testelor PISA obţinute de România în 2022 ne plasează în a doua parte a clasamentului, între cele 81 de state care au participat la prima testare educaţională internaţională organizată de OCDE după pandemie.
Articol editat de Andrei Cretoiu,
6 decembrie 2023, 09:36 / actualizat: 6 decembrie 2023, 14:39
Rezultatele testelor PISA obţinute de România în 2022 ne plasează în a doua parte a clasamentului, între cele 81 de state care au participat la prima testare educaţională internaţională organizată de OCDE după pandemie.
Puţin peste jumătate dintre copiii români de 15 ani au dovedit că au un nivel cel puţin acceptabil la lectură, matematică și științe.
România s-a clasat pe penultima poziţie între ţările Uniunii Europene, depăşind doar Bulgaria.
La nivel global suntem în urma sistemelor de educaţie din ţări ca Emiratele Arabe Unite, Turcia şi chiar Ucraina, care a participat cu câteva regiuni la testarea desfăşurată pe timp de război.
Într-o primă reacție, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a afirmat, marți, 5 decembrie, că noul cadru legislativ adoptat în acest an va duce la îmbunătăţirea situaţiei:
Ligia Deca: În ultimii ani, rezultatele României la PISA au rămas stabile, dar e momentul să progresăm. Trebuie să creștem de la 5 la 7 elevi din 10 care să demonstreze competențe cel puțin minime la lectură, științe și matematică. Noua lege a învățământului preuniversitar creează cadrul necesar pentru îmbunătățirea competențelor elevilor la cele trei domenii, reducerea decalajului de performanță existent între elevii cu statut social, economic și cultural diferit. Rezultatele noului cadru legislativ se vor vedea în următoarele ediții ale studiilor PISA.
Prin testele PISA, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică urmăreşte să evalueze sistemele de educaţie din întreaga lume, prin testarea competenţelor elevilor de 15 ani la lectură, matematică şi ştiinţe.
În schimb, țările asiatice ocupă primele locuri într-un nou raport privind educaţia globală. Singapore se situează pe primul loc în cel mai recent raport, înregistrând cele mai bune rezultate la toate cele trei domenii. Raportul, care examinează date colectate în 2022, este primul după pandemia de COVID-19. Deşi acolo se recunoaşte impactul negativ al perioadelor de carantină asupra educaţiei, în raport se face referire şi la alte probleme precum scăderea implicării părinţilor în educaţia copiilor ca factori care contribuie la nivelurile mai mici de educaţie.
Foto: Agerpres/ RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.