Autostrada Transilvania – locul 3 în topul alocărilor din 2024
Autostrada Transilvania lot Nadaselu Zimbor
Autostrada Transilvania se află pe locul trei în topul finanțărilor pentru marile proiecte de infrastructură rutieră. Din bugetul Ministerului Transporturilor, sunt asigurate 909 milioane de lei, mai puțin decât alocările de anul trecut, când pentru lucrările la această șosea s-au cheltuit 1,6 miliarde de lei.
Articol editat de cristina.rusu,
4 ianuarie 2024, 10:44
Autostrada Transilvania se află pe locul trei în topul finanțărilor pentru marile proiecte de infrastructură rutieră. Din bugetul Ministerului Transporturilor, sunt asigurate 909 milioane de lei, mai puțin decât alocările de anul trecut, când pentru lucrările la această șosea s-au cheltuit 1,6 miliarde de lei.
Față de 2023, a fost închis șantierul pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, pe care se circulă de la mijlocul lui decembrie. Continuă însă lucrările pe loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului, pe care, într-un scenariu optimist, pe unele secțiuni ar putea fi deschisă circulația chiar în acest an. De asemenea, pe A3 vor fi reluate lucrările de pe loturile vestice, între Suplacu de Barcău, Chiribis și Biharia, pentru care au fost finalizate licitațiile. Tronsonul a fost început de firma Bechtel, dar în ultimii zece ani pe el nu s-a mai lucrat deloc.
Începutul anului 2024 ar trebui să aducă un constructor și pentru cea mai dificilă secțiune a Autostrăzii Transilvania, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care cuprinde și Tunelul Meseș. La licitația lansată de Compania de Drumuri s-au înscris șase companii, iar anunțarea unui câștigător este așteptată pentru primul trimestru al acestui an.
În topul alocărilor pentru marile proiecte de infrastructură rutieră, prima poziție este ocupată de un sector din A7, Autostrada Moldovei. În bugetul pe acest an, lotul dintre Focșani și Bacău are asigurați 1,15 miliarde de lei, de peste 2,5 ori mai mult față de 2023.
Autostrada Sibiu – Pitești se află pe poziția a doua, cu o alocare de 1,13 miliarde de lei, sumă apropiată de cea asigurată în anul precedent.
Pentru toate aceste lucrări, banii vin din fonduri europene, fie prin Planul Național de Redresare și Reziliența, fie din Programul Operațional Infrastructură Mare.
Bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 2024 mai prevede 391 de milioane de lei pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș, față de numai 19 milioane câți s-au asigurat anul trecut. Alte 153 de milioane sunt alocate pentru finalizarea lucrărilor la drumul expres care va lega Oradea de Autostrada Transilvania, proiect care va fi terminat în primul trimestru al acestui an.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.