Controlul prețurilor la alimente în viziunea marilor rețele de magazine din România
Directorul executiv al Asociaţiei, George Bădescu, a declarat joi, 1 februarie, la Radio România Actualități, că măsura plafonării adaosurilor comerciale a avut efecte pozitive, însă şi-a atins deja obiectivele şi a corectat situaţiile care erau în detrimentul consumatorilor.
În opinia sa, noul mecanism ar trebui să asigure, pe de o parte, funcţionarea în condiţii de concurenţă a companiilor, iar, pe de altă parte, să garanteze o intervenţie rapidă atunci când apar creşteri nejustificate de preţuri:
Articol editat de Andrei Cretoiu, 1 februarie 2024, 12:13
Comercianții, în general, cei care au planuri pe termen lung, nu se uită neapărat să speculeze sau să aducă într-o stare de dificultate consumatorul, pentru că aici avem obiective comune cu guvernul. O putere de cumpărare solidă înseamnă și un comerț de succes, așa că, până la urmă, ceea ce este cu adevărat important aici este să menținem un echilibru care, pe de o parte, să permită totuși ca performanța companiilor să facă diferența în piață, pe de altă parte, să existe o limită care să fie respectată de așa manieră încât consumatorul să nu fie pus într-adevăr într-o situație foarte dificilă. Și ceea ce este important în această ordonanță este că practic, se face referire la acest mecanism care ar trebui creat în următoarele două luni.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.