Împreună pentru educație
Recent, a fost omologată de Ministerul Educației, are și o componentă socială, pentru că fiecare abonament plătit aduce implicit un abonament gratuit pentru un copil din medii defavorizate.
Ne explică fondatorul Tudor Tomoș, după două mici mostre de lecții:
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 1 februarie 2024, 13:57
Tudor Tomoș: ”Cazul acuzativ are de obicei prepoziții specifice, prepoziții precum cu, la, de, pentru, spre. Are și câteva funcții sintactice. Cea care îl caracterizează este funcția de complement direct. Notează, te rog. Primul exemplu: Eu o văd pe Ana.”
Reporter: Ați degustat o bucățică de lecție de limba română. Dacă vă simțiți curajoși putem face un mic salt și în geometria în spațiu.
Tudor Tomoș: Vom vorbi în cele ce urmează despre un diedru. Dar înainte de a începe această discuție legată de un diedru, să ne amintim puțin despre unghi. Ce era unghiul? Figura geometrică formată din două semidrepte care au aceeași origine, adică, de exemplu, acesta este un unghi: a-o-b.
Reporter: Cam așa sună lecțiile pe platforma educațiedeschisa.ro recent omologată de Ministerul Educației, unde copiii se pot pregăti pentru examenele naționale și pot, în același timp, implicit, ajuta un copil din mediul defavorizat să beneficieze de un abonament gratuit pe această platformă, care vine cu un element inovator, spectaculos pe care ni-l descrie Tudor Tomoș.
Tudor Tomoș: Pentru a face lecțiile interactive și atractive pentru cine ne urmărește, am folosit o tablă de sticlă iluminată – așa-i denumirea în românește, în engleză, îi spune light port. Ce permite această sticlă specială este ca profesorul să scrie, să adnoteze, să deseneze pe tabla respectivă, în timp ce se uită la camera care îl filmează, își înregistrează lecția video.
Reporter: În afară de faptul că arată că în filmul Minority Report, tabla iluminată are un scop cât se poate de practic.
Tudor Tomoș: Profesorul nu pierde contactul vizual cu audiența lui, respectiv cu elevii. Evităm astfel situațiile în care profesorul se întoarce cu spatele la cameră sau cu profilul și începe să scrie pe un white port sau pe un flip chart sau face share screen. Am încercat să aducem o soluție altfel în piață și am găsit această variantă și, zicem noi, contribuie foarte mult la păstrarea atenției elevilor, pentru că altfel interacționezi, altfel poate asimilezi informația, când cine ți-o prezintă, se uită la tine în timp ce-ți explică, în timp ce-ți desenează exact ca și cum ai fi în sala de clasă. De fapt, asta am vrut noi să facem, să transpunem sala de clasă sau ambientul sălii de clasă în casa celui care ne privește, a elevului.
Reporter: Cu siguranță eun element WOW al platformei, un element inovator. Ce alte atu-uri are platforma? Cu ce veniți nou?
Tudor Tomoș: Am încercat din partea de concept a proiectului nostru să livrăm lecții care sunt pliate pe programa de examen. Adică am rugat profesorii noștri cu care am colaborat să creăm niște lecții pe care și dânșii le-ar preda în privat elevilor care se pregătesc pentru Evaluarea Națională, să le transpunem într-un mod interactiv, digital, folosind tabla de sticlă și metode 3D prin care noi animăm diverse elemente acolo pe tablă, astfel încât ce predau dânșii în privat, să arătăm și noi în lecțiile noastre video și să încercăm să acoperim toată gama de topicuri importante pe care un elev care își dorește să promoveze cu bio examenul trebuie să le cunoască. Lecțiile au durata undeva între 10 și 15 minute, am încercat să ne limităm la această durată pentru ca să menținem interesul elevilor care ne urmăresc și să surprindem doar noțiunile esențiale pe care ei apoi trebuie să le exerseze. După majoritatea lecțiilor, am inserat quiz-uri de verificare ca să vedem dacă elevul care a urmărit lecția a și înțeles noțiunile care au fost predate. Asta ar fi, partea de quiz-uri, o a 2-a chestiune specifică platformei noastre. A 3-a ar fi partea de comentarii care este atașată fiecărei lecții, adică fiecare lecție are atașată o secțiune de comentarii pe care elevul o poate folosi să întrebe atunci când nu înțelege ceva. Avem lecția, am urmărit-o, la final, n-am înțeles ceva. Vrem să adresăm colegilor de platformă o întrebare. Folosim secțiunea de comentarii, deschidem un topic, punem întrebarea. Răspund profesorii noștri sau se pot sesiza ceilalți elevi înscriși în platformă și pot răspunde ei la topicul deschis de un anume elev.
Reporter: Componenta socială a platformei educațiedeschisa.ro a fost prezentă în proiect încă din start, ne explică Tudor Tomoș.
Tudor Tomoș: Campania Oferă Educație încorporează două lucruri diferite, care au același scop, în final, în sensul în care companiile sau instituțiile publice sau școlile pot să achiziționeze abonamente pentru copiii din comunitățile pe care le deservesc sau în care își desfășoară activitatea. Copiii vor avea acces gratuit la conținutul nostru și noi avem parteneri educaționali pe aceste instituții sau companii. Misiunea noastră socială, care din nou intră sub cupola campaniei Oferă Educație, este separată de această oportunitate a instituțiilor și companiilor, în sensul în care noi ne-am asumat misiunea socială de a oferi acest conținut în mod gratuit în totalitatea sa, elevilor care provin din medii defavorizate și în momentul acesta am reușit să facem acest lucru pentru 1505 elevi din medii defavorizate, iar cu ajutorul partenerilor educaționali, pentru restul elevilor, până la 5900 și ceva avem în acest moment, deci aproape 6000 de copii beneficiază de acces gratuit la conținutul nostru prin partenerul educațional și prin misiunea noastră socială. Acum, misiunea noastră socială nu ar fi posibilă fără contribuția celor care cumpără efectiv abonamente de pe platformă, care ne susțin proiectul. Așadar, oricine cumpără un abonament de pe platforma noastră, indiferent pe ce perioadă și la ce materie, susține automat un copil dintr-un mediu defavorizat care primește acces gratuit la tot conținutul.
Reporter: Aveți vreun moto?
Tudor Tomoș: Un moto? Nu m-am gândit, dar pot să mă gândesc pe loc.
Reporter: Da, hai să găsim împreună un moto!
Tudor Tomoș: Împreună pentru educație, ar putea fi.
Reporter: Așa rămâne. Și pentru toți cei interesați sau forțați de împrejurările vieții, mult spor la învățat!
Anca Brășfălean
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.