Ascultă Radio România Cluj Live

Subiecte simulare Evaluare Națională Limba Română 2024 [AUDIO]

Elevii de clasa a VIII-a au început luni, 5 februarie 2024, simularea pentru Evaluarea Națională, care se va desfășura în luna iunie.

Subiecte simulare Evaluare Națională Limba Română 2024 [AUDIO]

Articol editat de cristina.rusu, 5 februarie 2024, 12:23

Prima probă a fost la limba și literatura română. Scopul acestor testări este ca elevii să se familiarizeze cu structura examenului

Subiectele pe care elevii de clasa a VIII-a le-au primit la simularea Evaluării Naționale 2024, proba scrisă de Limba și literatura română, au fost, în principal, cerințe pe baza a două texte la prima vedere. Primul text provine din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, iar al doilea din articolul lui Liviu Papadima – „Pisica mea în sala de lectură”, publicat în anul 2017 în Dilema veche.

Ambele texte sunt semnate de autori români contemporani, în viață, fiind lipsite de arhaisme sau regionalism ori alte cuvinte greoaie. Notabil este și faptul că nu conțin situații complicate, facilitând înțelegerea elevilor.

În plus, elevii au avut câteva cerințe de vocabular și gramatică. „Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?” – subiectul scurt de motivare, în timp ce subiectul al II-lea cerea un rezumat.

Grilă

Prima parte a simulării examenului a inclus itemi de atenție și de înțelegere a textelor, unde elevii au răspuns la întrebări de tip grilă (primii patru itemi) și au identificat elemente specifice personajelor și conținutului comun al textelor.

Subiectul I A a inclus și un aspect de gândire critică, solicitând elevilor să reflecteze asupra posibilității existenței mai multor modalități de a descifra lumea în care trăim.

Astfel, la subiectul I, A, punctul 5 – elevii au avut de bifat dacă enunțurile date sunt false sau adevărate, câte trei enunțuri din fiecare text, potrivit broșurii de examen.

Subiectul I, punctul 6 a fost de identificare a unei trăsături a unui personaj – în cazul lor, Sada, mama îngrijorată că nu putea să-și culce fata.

Itemul 7 a cerut identificarea unui element de conținut comun al celor două texte date, cu valorificarea unei „secvențe relevante” din fiecare text. Enunțul scris de elev trebuia să aibă cel puțin 30 de cuvinte.

La următorul punct, plecând de la textul lui Liviu Papadima, elevii au avut de răspuns în 50-100 de cuvinte, dacă ei cred că „ există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?”.

La punctul 9, copiii au avut de făcut o asociere între fragmentul din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, primit la probă, și un alt text literar. Asocierea putea fi făcută, în 50 – 100 de cuvinte, cu un text studiat la clasă sau cu unul din lectura suplimentară a acestora.

Partea a doua a examenului, Subiectul I B, a evaluat abilitățile de vocabular și gramatică ale elevilor prin diverse cerințe, notate între 2 și 6 puncte.

Subiectul al II-lea a cerut elevilor să realizeze un rezumat al textului de Simona Antonescu în 100-150 de cuvinte, acordându-se o atenție deosebită respectării regulilor de redactare, a clarități, coerenței, ortografiei și punctuației. Baremul de notare va fi comunicat de Ministerul Educației la ora 15:00.

Simularea examenului a pus la încercare cunoștințele și abilitățile elevilor, oferindu-le oportunitatea de a se familiariza cu structura și dificultatea Evaluării Naționale care îi așteaptă în curând.


Crina Dobocan

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Tot mai mulți copii sunt ținta bullying-ului pe internet
Educaţie vineri, 14 februarie 2025, 10:24

Tot mai mulți copii sunt ținta bullying-ului pe internet

Un studiu publicat de organizația Salvați Copiii arată că bullying-ul tradițional rămâne o problemă majoră în mediul școlar, însă...

Tot mai mulți copii sunt ținta bullying-ului pe internet
Istoria României va rămâne materie obligatorie la liceu
Educaţie vineri, 14 februarie 2025, 10:01

Istoria României va rămâne materie obligatorie la liceu

Daniel David precizează că denumirea exactă a materiei va fi stabilită de Academia Română şi că modelul actual de predare a istoriei în...

Istoria României va rămâne materie obligatorie la liceu
Planurile-cadru – urgenţe curriculare, legale, de securitate naţională
Educaţie joi, 13 februarie 2025, 10:23

Planurile-cadru – urgenţe curriculare, legale, de securitate naţională

Planurile-cadru reprezintă urgenţe curriculare, legale, moral-psihologice şi de securitate naţională, a transmis ministrul Educaţiei şi...

Planurile-cadru – urgenţe curriculare, legale, de securitate naţională
Caravana FSLI privind planurile-cadru pentru liceu
Educaţie marți, 11 februarie 2025, 17:21

Caravana FSLI privind planurile-cadru pentru liceu

La Cluj a avut loc marți, 11 februarie, prima întâlnire a Caravanei Naţionale de Consultare privind planurile-cadru pentru liceu inițiată de...

Caravana FSLI privind planurile-cadru pentru liceu
Educaţie marți, 11 februarie 2025, 16:32

Profesorii fac naveta cu mașinile școlii

Mai mulți profesori navetiști de la Liceul Tehnologic din comuna bistrițeană Căianu Mic folosesc mașinile electrice ale unității de...

Profesorii fac naveta cu mașinile școlii
Educaţie luni, 10 februarie 2025, 14:30

După mai bine de 20 de ani, liceenii vor studia gramatica

Ministrul Educaţiei, Daniel David a afirmat luni, 10 februarie, că după mai mult de 20 de ani ‘de lipsă’, vor fi readuse, potrivit...

După mai bine de 20 de ani, liceenii vor studia gramatica
Educaţie luni, 10 februarie 2025, 12:30

Caravană de consultare privind planurile-cadru pentru liceu

Potrivit unui comunicat al FSLI, caravana va ajunge în toate colţurile ţării.   Traseul caravanei începe marți, 11 februarie la...

Caravană de consultare privind planurile-cadru pentru liceu
Educaţie joi, 6 februarie 2025, 16:15

Daniel David, despre noul plan-cadru și posibile reforme în învățământ

Mai multe facultăți de istorie din țară au inițiat o petiție online. Ele consideră necesară păstrarea probei la disciplina Istorie în...

Daniel David, despre noul plan-cadru și posibile reforme în învățământ