Încep lucrările pentru construirea celor mai lungi tuneluri feroviare din România
Marți, 5 martie, a pornit primul utilaj pentru forajul tunelurilor de la ORMENIŞ şi RACOŞ pe lotul 2 al Magistralei CFR Braşov-Sighişoara.

Articol editat de Andreea Leonid, 5 martie 2024, 14:26
Lucrările pentru cele două tuneluri cu o lungime totală de 24 de kilometri încep cu mare întârziere, la 3 ani şi jumătate de la semnarea contractului cu un constructor din Grecia, iar lucrările ar urma să dureze 3 ani, explică Ionuţ Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor:
Tuneluri pe dublu fir sunt practic 24km de tunel. Este primul proiect de asemenea anvergură realizat în România în sectorul feroviar cu asemenea dimensiune și cu asemenea efort financiar. Au fost instalate cele două ghemuri, sunt și celelalte două transportate în România, deci vor fi patru fronturi de lucru.
Modernizarea liniei de tren Braşov – Sighişoara cu o lungime de aproximativ 110 kilometri, costă 6 miliarde lei fonduri europene, iar lucrările se fac pentru o viteză maximă de 160 km pe oră la trenurile de călători şi 120 kilometri la cele de marfă.
Foto: Jason/ Pixabay
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.