Prima pagină » Știri » Social » Transilvania » O firmă românească preia lucrările abandonate acum 10 ani, la un tronson al autostrăzii Transilvania
O firmă românească preia lucrările abandonate acum 10 ani, la un tronson al autostrăzii Transilvania
Autostrada Transilvania
Un nou lot din Autostrada Transilvania se deblochează în această primăvară și ar trebui terminat în următorii doi ani. E vorba de tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, început în 2004 și abandonat de compania Bechtel, după ce au fost realizate aproximativ 50% din lucrări.
Un nou lot din Autostrada Transilvania se deblochează în această primăvară și ar trebui terminat în următorii doi ani. E vorba de tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, început în 2004 și abandonat de compania Bechtel, după ce au fost realizate aproximativ 50% din lucrări.
Contractul pentru finalizarea acestui traseu lung de 26,5 kilometri a fost atribuit încă din toamna anului trecut companiei românești Erbașu, cu care a fost încheiat un contract de proiectare și execuție în luna noiembrie.
Termenul estimat pentru începerea proiectării era 15 martie 2024, dar părea că investiția va fi întârziată de contestația unei companii din Turcia. Surpriza a venit la începutul acestei săptămâni, când firma Nurol a anunțat că renunță la procesul deschis la Curtea de Apel București.
Odată cu această decizie, pe lotul aflat în Bihor, la limita cu județul Sălaj, nu mai există nicio piedică pentru începerea proiectării și apoi a lucrărilor din teren.
Contractul are o valoare de 885 de milioane de lei, are asigurată finanțare europeană, prin Programul de Transport și prevede un termen de șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
În cazul unui alt tronson al A3, Poarta Sălajului – Nușfalău, care cuprinde și tunelul pe sub Meseș, Compania de Drumuri a amânat din nou anunțarea unui câștigător la licitația lansată la începutul anului trecut.
Inițial, CNAIR avea ca țintă luna decembrie 2023 pentru stabilirea firmei care va primi contractul a cărui valoare depășește un miliard de euro, dar termenul a fost prelungit mai întâi pentru luna februarie și ulterior până la sfârșitul lui martie 2024.
Acest proiect prevede realizarea celei mai complicate porțiuni din Autostrada Transilvania, țînând cont că pe lotul de 41 de kilometri va fi realizat și cel mai lung tunel din țară.
Termenul realist-optimist pentru finalizarea tronsonului și implicit a Autostrăzii Transilvania între Târgu Mureș, Cluj-Napoca și Vama Borș II este anul 2030, în condițiile în care proiectarea și execuția lucrărilor pe acest lot va dura șase ani.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.