Cu 50% mai puține apeluri la 112
Numărul apelurilor care nu erau urgențe, la numărul unic 112, a scăzut semnificativ, în Bihor.
Articol editat de cristina.rusu, 28 martie 2024, 12:26
Subprefectul Bothazy Nandor a arătat că, în anul 2004, peste 90% dintre apelurile la 112 nu erau urgențe. De atunci până în prezent, procentul apelurilor non – urgențe a scăzut sub 50%.
Reducerea semnificativă a acestor apeluri non-urgențe reflectă eforturile autorităților de educare a publicului cu privire la modul adecvat de utilizare a numărului unic de urgență.
Potrivit subprefectului, în trecut, acest număr era solicitat excesiv, inclusiv de către copii.
Printre factorii care au contribuit la această scădere se numără campaniile informative derulate în mass-media și pe rețelele sociale, precum și activitățile de educație desfășurate în școlile din județ.
De asemenea, operatorii 112 au avut o contribuție esențială în instruirea elevilor cu privire la utilizarea corectă a numărului unic de urgență.
Un apel non-urgent este apelul pentru care nu e nevoie de intervenţia agenţiilor, precum: Ambulanţă, Poliţie, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.
Dacă în trecut numărul 112 era suprasolicitat de apeluri abuzive, multe iniţiate de copii, de-a lungul anilor ponderea acestor apeluri a scăzut.
Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgenţe, astăzi procentul a scăzut sub 50%. Acest lucru este determinat şi de informările tot mai dese în mass-media şi pe reţelele sociale cu privire la modul în care se apelează numărul de urgenţă.
Totodată s-au desfăşurat diverse activităţi de informare în unităţile de învăţământ bihorene, în cadrul proiectului «Sun(t) responsabil», unde operatori 112 au desfăşurat activităţi de instruire în rândul elevilor, a spus subprefectul Nandor.
Statistică
Potrivit datelor oficiale, în anul 2023, în județul Bihor au fost înregistrate un total de 238.354 de apeluri la numărul unic 112, dintre care 61,9% au fost considerate urgente, adică 147.542 de apeluri. Restul de 90.812 apeluri au fost clasificate drept non-urgente.
Din totalul apelurilor, aproximativ jumătate au fost redirecționate către Dispeceratul Medical (117.725 de apeluri), 20% către Poliție (45.695 de apeluri), 16% către ISU (39.517 de apeluri) și 6% către Jandarmerie (13.875 de apeluri). Un număr de 2.497 de apeluri au fost transferate către Salvamont sau alte agenții de sprijin.
Începând cu data de 23 noiembrie 2004, numărul unic de urgență 112 a devenit operațional în județul Bihor, fiind apelat de către locuitori de peste 8,4 milioane de ori în decursul a 20 de ani. Dintre aceste apeluri, 70% au fost non-urgente (5.992.631), în timp ce restul au necesitat intervenții imediate.
Acesta a subliniat faptul că sistemul 112 a evoluat constant pentru a se adapta la noile tehnologii și standarde operaționale, devenind un model de bună practică pentru serviciile de urgență din întreaga Europă.
Utilizarea metodelor avansate de localizare și gestionare a apelurilor a contribuit semnificativ la eficiența și promptitudinea intervențiilor în situații de urgență.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.