Școala Gimnazială nr 2 din Sighet a încheiat o nouă etapă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar – PNRAS
Odată cu încheierea anului școlar, la Școala Gimnazială nr 2 din Sighet s-a încheiat o nouă etapă a Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar - PNRAS.
Articol editat de Popovici Ioana, 26 iunie 2024, 11:48
Implementat în această unitate de învățământ pentru al doilea an consecutiv, proiectul oferă elevilor, profesorilor dar și părinților diverse activități care au ca și scop reducerea abandonului școlar.
La Școala Gimnazială nr 2, beneficiarii programului sunt elevii de gimnaziu care au fost implicați în diverse activități extra curriculare. Una dintre acestea a fost concursul de proiecte și prezentări pe diferite teme, pe care elevii le-au susținut în fața colegilor, dar și a unui juriu.
prof Sandu Laura, coordonator proiect PNRAS:
Proiectul nostru, numit PNRAS Școala Gimnazială nr 2 a început în septembrie 2022 și se desfășoară pe parcursul a 3 ani de zile, adică până în august 2025. Prin activitățile pe care le desfășurăm urmărim să avem de fapt fixate mai multe ținte printre care reducerea abandonului școlar, reducerea numărului de elevi care absentează nemotivat, sporirea numărului de elevi care promovează clasa a VII-a și a celor care susțin examenul de Evaluare Națională și bineînțeles, creșterea numărului de elevi care obțin nota 6 la examenul de la finalul clasei a 8-a. Pentru aceasta derulăm activități pe mai multe domenii, adică vizăm atât prevenția, cât și la nivel de intervenție. În ce privește prevenția, avem activități pe care le să desfășurăm atât cu copiii, activități anti-violență, anti-bullying, dar și cu părinții copiilor, la Școala părinților. Încercăm să oferim suport părinților pentru îmbunătățirea relației cu copilul, dar încercăm și să stabilim o legătură mai puternică între părinți și pe școală.
Ați văzut îmbunătățiri în ceea ce privește situația școlară a elevilor?
Da, se văd progrese. Bineînțeles că este un proiect cu fonduri europene și eu cel puțin nu am experiență. Nu pot să mă laud cu experiență foarte vastă în ce privește acest tip de proiecte, dar evident că am întâlnit dificultăți nenumărate pe parcurs. Am învățat din mers, de foarte multe ori am greșit și am refăcut, dar încercăm să depășim aceste probleme. Și da, la nivelul elevilor se vede o îmbunătățire de la an la an.
Programul se încheie și cu o activitate, legată de intervenție și anume la clasele V-VII sunt prevăzute niște activități experențiale. Ei realizează niște proiecte, STEM pe care le susțin și avem și un concurs. Vom premia câteva echipe.
Au lucrat pe echipe în cadrul orelor de curs și vom avea și câștigător la final. De asemenea, tot pe intervenție avem activități remediale. Elevii claselor a VIII-a sunt implicați în activități de remediere în vederea pregătirii evaluării naționale. Avem activități extra-școlare în care sunt la care participă elevii. Avem un club de teatru, o echipă de fotbal.
Urmărim ca anul viitor, fiind ultimul de implementare, să punem bazele unei unui grup de robotică. O componentă foarte importantă este și digitalizarea . Prin intermediu proiectului am reușit să dotăm o clasă inteligentă. De asemenea, pentru desfășurarea activităților, în special a celor extra-școlare am amenajat în curtea școlii un spațiu outdoor, deci mergem pe mai multe domenii.
Urmăriți ca și după încheierea celor 3 ani să reveniți la acest program?
Dorim o continuitate este important, dacă ne oprim aici ce facem? Este un proiect care necesită un efort comun din partea tuturor celor angajați în școală, în sensul că avem nevoie de un contabil foarte bun, și dispus să stea peste program pentru că toate astea înseamnă stat și lucrat în plus de ceea ce presupune fișa postului tău. Avem un secretar bun la toate, care se implică în toate și în plus colegii. Noi n-am avut probleme de genul vrem să facem o activitate și nu avem omul potrivit sau nu dorește omul să se implice. La noi toată lumea, dacă a fost solicitată s-a implicat. Asta mulțumită doamnei director care a reușit să facă așa o cultură la nivelul oamenilor din școală. Deci continuăm mult peste programul obișnuit.
Ioana Popovici
Radio Sighet poate fi ascultat online, AICI!