Radio Cluj…la modă: Colecții de impact la RFW 2024 (II)
Articol editat de cristina.rusu, 27 iunie 2024, 06:00
La Iași a prezentat o colecție foarte rafinată din punct de vedere cromatic, pe tonuri de verde închis, ocru galben, auriu, brunuri și roșu stins cu printuri sofisticate ce confereau o prețiozitate aparte hainelor, amintind cumva de bogăția și cromatica casei Etro din vremurile sale de glorie dar și de cromatica renascentistă saturată și bogată, motiv de inspirație devoalat în expoziția de la Palatul Culturii, de la etaj.
Arhitectura vestimentară aparent simplă declinată în veste tunici purtate peste pantaloni de tip Capri, sau mantouri lejere cu mâneci trei sferturi și linia umărului coborâtă în specificul kimonourilor japoneze, purtate peste rochii ușor evazate, sau chiar drepte, totul accesorizat cu niște pălării care sugerau ideea unei berete, lăsate ușor pe o parte, executate însă din fetru și cu structură rigidă, creionau imaginea unei femei cu personalitate pentru care veșmântul este o continuare a propriei ființe conștiente de atuurile sale.
O ținută cu o rochie albă brodată cu perle în partea inferioară purtată cu un mantou verde închis cu mâneci evazate și răscroitură simplă a gâtului a fost favorita mea, nu doar pentru minimalismul alegerii cât mai ales pentru materialitățile prețioase și calitatea vizibilă a combinației dintre materiale, în care și căptușelile joacă un rol esențial.
Sandra Chira a prezentat, tot în decursul celei de-a doua seri a festivalului, o colecție pe care am agreat-o pentru detaliile aplicațiilor din ceramică create de Ceramiceanu ce confereau prețiozitate ținutelor dar și pentru cromatica luminoasă care plasa mesajul în zona inocenței și seninătății. Pantofii marca Mihaele Glăvan au întregit conceptul de lejeritate, aparentă simplitate și seninătate a trendurilor viitorului despre care ne vorbește și Li Edelkoort cunoscuta previzionară a direcțiilor modei și designului.
Mantouri lejere, pantaloni ampli, bustiere cu aplicații ceramice, rochii, veste tip tunică, robe chemisier, sunt doar câteva din articolele combinate în cadrul colecției ce pot fi foarte ușor dislocate și combinate după preferința subiectivă a fiecăruia.
Inspirația din natură este evidentă și în printurile subtile pe tonalități de griuri aflate pe unele dintre creații. Materialitățile sunt și ele diversificate dar cuprinse într-un tot unitar per ansamblu fără discordanțe inadecvate cu contraste binevenite de transparent/ opac, sau mat/lucios. Sentimentul de comoditate și puritate deopotrivă, pe care colecția îl degajă, cu o amprentă evidentă a școlii de mode timișorene, a cărei absolventă este autoarea, a primat în alegerile colecțiilor mele preferate de anul acesta de la RFW.
O colecție interesantă a adus pe podiumul din a doua seară și designerul Cristian Samfira, sponsorizată și în beneficiul de imagine al unei cunoscute companii producătoare de telefoane, sprijin de nădejde al festivalului.
Rețeta de succes care a consacrat creația Samfira mai degrabă internațional decât local- el participă deja de ani buni de zile la târguri internaționale prestigioase ale modei- cum este și cel de la Paris- a funcționat cu succes și aici.
Creații elegante, de seară, din materiale prețioase ca satin, tafta, catifea, voal sau tulle-uri fine, rochii prin excelență clasice cărora designerul le-a a dus tușa sa unică- aceea a unor forme tridimensionale în stil origami amplasate pe manșete, capul mânecilor, decolteuri, pe funde sau asimetrii interesante.
Ultima seară a festivalului s-a închis cu prezentarea Irinei Schtotter cu două părți distincte: Prima colecție dedicată unei mascara produsă de un brand celebru a adus în atenția spectatorilor rochii asimetrice din voaluri, cu suprapuneri de volane dar și jocuri savante de transparențe, totul combinat cu jachete casual oversized realizate din combinații de materiale și printuri bogate și prețioase, ample și voluminoase, all in black.
Ineditul celei de-a doua colecții, nu doar din punct de vedere vestimentar a fost acela că spectatorii puteau accesa prin intermediul aplicației festivalului o zonă de realitate si animație virtuală creată în scopul acestei prezentări. O multitudine de cactuși mici și colorați tropăiau astfel veseli, printre picioarele modelelor potențând vizual și diferit prezentarea. Irina Schrotter oferă, ca de fiecare dată, soluții vestimentare de excepție pentru o multitudine de gusturi și segmente de piață.
Nota cromatică a colecției pentru toamnă/iarnă 2024/2025 baleiază pe tonalități de gri asezonate cu printuri colorate în care regăsim paleta cactușilor virtuali, iar imaginea cuceritoare a unei femei, cel mai adesea bohemian chic style este predominantă.
Călina Langa, fashion designer
Sursa imagini: Romanian Creative Week
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.