Wizz Air solicită măsuri imediate pentru remedierea deficiențelor în controlul traficului aerian din Europa
În ultimele câteva zile, spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă.
Articol editat de cristina.rusu, 28 iunie 2024, 18:00
Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană.
Aceste evenimente au afectat operațiunile companiei, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă.
Numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.
Rețeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce privește alocarea sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noștri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru.
Compania a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operațiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară.
La nivel de industrie, suntem obligați să înaintăm aceste probleme autorităților relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările.
Ca întotdeauna, compania își va informa pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriană cu privire la orice modificări de program prin SMS și e-mail.
Compania recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicația sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor și de asistență directă pentru clienți.
În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenții online de turism (OTA) și alte părți terțe, aceștia trebuie să verifice starea zborului lor și să solicite modificările necesare prin intermediul agenției respective.
Este important să rețineți că această problemă afectează mai multe companii aeriene și, prin urmare, capacitățile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate.
Compania aeriană face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulți pasageri, dar, în cazul în care partenerii noștri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să își rezerve singuri cazarea.
Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air.
Comunicat de presă
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.