Numărul înșelăciunile online a crescut semnificativ
Modul de operare al infractorilor se schimbă constant.
Articol editat de Rareș Vrăbieș, 7 septembrie 2024, 14:40
Numărul înșelăciunile online a crescut semnificativ în ultima perioadă la noi în țară.
Modul de operare al infractorilor este într-o continuă schimbare.
În Bistrița-Năsăud, peste 300 de persoane au depus plângeri la Poliție și la Protecția Consumatorilor. Acestea susțin că au fost victimele unor astfel de fraude.
Din cele circa 300 de cazuri de înșelăciune sesizate Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud în primele șase luni din an. Din acestea, jumătate au fost comise prin mijloace de comunicare electronice.
Mihai Lupșa, comisar-șef: „Principalele fapte înregistrate sunt cele care vizează fraude pe platforme de comerț online. Este fraudatorul ca și vânzător, acesta postează anunțuri cu produse fictive la prețuri foarte mici, o modalitate de înșelare a cumpărătorilor de bună-credință fiind în acest sens și livrarea unor produse cu alte caracteristici decât cele comandate, de obicei inferioare sau total alte produse față de produsele comandate, neexistând ulterior posibilitatea returnării produselor.”
Așa a procedat o firmă din Bistrița care deține un magazin online. Oamenii s-au plâns inclusiv Protecției Consumatorilor.
Stelian Dolha, comisar-șef adjunct:„ Și practici comerciale înșelătoare, i-am sancționat și pe comportament incorect față de consumatori.”
Numărul înșelăciunile online a crescut semnificativ, ultima amendă aplicată fiind de 60.000 lei. Compania care deține magazinul online este obligată totodată să restituie oamenilor banii plătiți în avans pe produsele pe care nu le-a mai livrat niciodată.
CRISTIANA SABĂU, RADOR RADIO ROMÂNIA
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.