Înșelăciuni cu false servicii bancare
Un fenomen frecvent în ultima perioadă
Articol editat de Camelia Velțan, 4 octombrie 2024, 15:09
Înșelăciunile cu false servicii bancare au devenit un fenomen frecvent, avertizează comisarii de la Protecția Consumatorilor.
În județul Sălaj, aceștia se confruntă cu tot mai multe plângeri din partea persoanelor care au căzut pradă unor escrocherii virtuale
Înșelăciunile sunt tot mai multe și mai diversificate.
Dorel Fechete, comisarul șef-adjunct al Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Sălaj: Oamenii sunt sunați că e posibil să li se acorde un credit sau li s-a acordat un credit.
Din păcate, oameni de afaceri, cu o anumită experiență, au căzut în capcana celor care practică asemenea metode și-au suportat, normal, consecințele, pierzând sume importante de bani. În deosebi cu telefoanele, trebuie să fie foarte atenți.
În doar câteva secunde, contul victimei este golit.
Dorel Fechete: O familie tânără, voia să introducă pe telefon o aplicație de la o anumită bancă. Au încercat de două-trei ori. Cei care supravegheau telefonul i-au blocat aplicația.
L-a sunat un număr necunoscut și a fost întrebat: doriți să introduceți aplicația?’ Da, dar nu reușesc. Avem un defect pe sistem, dar vă rog să ne trimiteți pentru operativitate cartea de identitate pe Whatsapp.
I-a trimis datele și în câteva minute a fost golit cardul și semnat un contract, cu datele personale ale respectivului, un contract cu dobândă de 20% pe 20 de ani.
Autoritățile îndeamnă populația să nu divulge unor persoane necunoscute datel personale și nici cele bancare, pentru a preveni eventuale înşelăciuni cu urmări deosebit de grave.
Adrian Lungu/ RRA
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.