Autostrada amânată
Anunțarea firmei care va construi lotul Poarta Sălajului – Nușfalău din Autostrada Transilvania a fost din nou amânată.
Articol editat de cristina.rusu, 17 octombrie 2024, 11:13
Comisia de Licitație a Companiei de drumuri nu a fost în stare să desemneze un câștigător după aproape doi ani de la lansarea procedurii și a anunțat că mai are nevoie de încă două săptămâni pentru evaluarea ofertelor.
Autostrada de zece ar putea fi poreclit tronsonul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău.
Funcționarii Companiei de drumuri se apropie de cea de-a zecea amânare la licitația pentru stabilirea firmei care va construi cei 41 de kilometri, care cuprind și Tunelul Meseș.
În această săptămână, comisia a amânat din nou desemnarea unui câștigător, anunțând că mai are nevoie de alte două săptămâni pentru evaluarea dosarelor.
Prima licitație pentru acest segment din Autostrada Transilvania a fost lansată în 2020, dar ulterior procedura a fost anulată din cauza contestațiilor depuse de participanți.
O nouă licitație a fost organizată în februarie 2023, cu termen de depunere a ofertelor pentru luna aprilie a anului trecut.
Ulterior, acest termen a fost prelungit până în august 2023 și, de atunci, comisia de licitație evaluează cele șase oferte depuse, fără să fie în stare să anunțe un câștigător.
Directorul Companiei de drumuri, Cristian Pistol, anunță că el poate doar să constate că termenul se prelungește de la o lună la alta, dar nu poate interveni pentru grăbirea procesului de evaluare a ofertelor:
Construcția tronsonului Poarta Sălajului – Nușfalău este evaluată la 4 miliarde de lei. Lucrările de execuție ar trebui să dureze cinci ani, un termen apropiat de perioada de când această porțiune se află în licitație.
Nici celelalte loturi din Autostrada Transilvania nu se bucură de mai mult succes. Pe cele două sectoare dintre Nădășelu, județul Cluj și Poarta Sălajului lucrările ar fi trebuit terminate la sfârșitul acestui an, dar, din cauza modificării proiectului, termenul a fost prelungit până la final de 2026.
În plus, constructorul autohton UMB Spedition a redus simțitor ritmul lucrărilor, utilajele sale fiind folosite în prezent pe șantierul Autostrăzii Moldovei.
Alte două loturi, realizate în proporție de 50% de compania Bechtel, au depășit valul de contestații și au stabiliți câștigătorii.
Pentru unul dintre ele, aflat între Chiribis și Biharia, Compania de drumuri a anunțat că proiectarea și execuția vor începe abia în mai 2025, termenul de finalizare fiind estimat pentru jumătatea anului 2027.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.