BlackFriday – între reduceri reale și strategii de marketing
Este necesară o informare temeinică pentru a observa dacă sunt veridice ofertele.
Articol editat de Rareș Vrăbieș, 27 octombrie 2024, 13:36
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă atenție sporită în perioada marilor reduceri de prețuri.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sebastian Hotca, a recomandat consumatorilor să se informeze temeinic pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este BlackFriday.
Recomandam consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice, scrie Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook.
ANPC, prin intermediul Centrului European al Consumatorilor România – ECC Romania, a realizat un ghid pentru consumatori.
Acesta vizează persoanele care vor să achiziţioneze produse în perioada marilor reduceri de preţuri de Black Friday.
Potrivit sursei citate, indiferent dacă magazinul este fizic sau online, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei. Acesta trebuie să aibă şi toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
În plus, există mai multe comparatoare de preţuri unde poate fi verificată evoluţia în timp a preţurilor produselor. Această posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale, dar face ca magazinele să evite, în general, afişarea unor reduceri nereale.
De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
De asemenea, trebuie urmărit prețul de vânzare cel mai scăzut practicat de magazinul respectiv în ultimele 30 de zile, înainte de începerea campaniei comerciale.
Prețul redus final trebuie să fie mai mic decât acesta.
Ghidul pentru consumatorii care vor să facă cumpărături în perioada marilor reduceri poate fi consultat și aici.
AGERPRES
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.