Ce informații ar trebui să conțină eticheta alimentelor din magazine
În UE, consumatorii sunt bombardaţi cu tot mai multe menţiuni, logouri, sloganuri, etichete, etc.
Articol editat de Cristian Zoicaș, 26 noiembrie 2024, 12:11
Curtea de Conturi Europeană – aplicarea unor norme standardizate ar putea ajuta consumatorii să identifice opţiuni alimentare mai sănătoase.
Consumatorii se pot pierde uşor în labirintul informaţiilor de pe etichetele alimentelor, care ar trebui să ajute oamenii să ia decizii în cunoştinţă de cauză atunci când cumpără mâncare, arată un raport publicat de Curtea de Conturi Europeană.
Realitatea ne arată însă că, în UE, consumatorii sunt bombardaţi cu tot mai multe menţiuni, logouri, sloganuri, etichete şi nutri-scoruri care pot fi nu numai confuze, ci şi înşelătoare, avertizează auditorii UE.
Consumatorii văd din ce în ce mai des pe etichete menţiuni de sănătate nereglementate referitoare la substanţe din plante sau ‘substanţe vegetale’, chiar şi atunci când nu există dovezi ştiinţifice pentru astfel de afirmaţii.
Etichetarea nutriţională pe partea frontală a ambalajului, cum ar fi Nutri-Score, NutrInform Battery şi Keyhole nu sunt armonizate la nivelul UE, iar în rândul părţilor interesate europene nu există un consens cu privire la sistemul care să fie adoptat.
Nişte norme standardizate ar putea ajuta însă consumatorii să identifice opţiuni alimentare mai sănătoase şi ar putea preveni bolile legate de alimentaţie.
Curtea de Conturi Europeană a constatat că educarea consumatorilor nu pare a fi o prioritate. În perioada 2021-2025, UE a alocat doar aproximativ 5,5 milioane de euro pentru campanii de sensibilizare privind etichetele produselor alimentare, iar statele membre nu organizează decât sporadic campanii de informare a consumatorilor.
Foto: Pexels
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.