Exproprieri masive pentru electrificarea liniei ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor
Un nou val de exproprieri pentru reabilitarea liniei ferate.
Articol editat de cristina.rusu, 9 decembrie 2024, 14:40
Ministerul Transporturilor anunță un nou val de exproprieri pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Hotărârea vizează aprobarea unui amplasament suplimentar necesar finalizării lucrării de utilitate publică, o etapă importantă pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Vestul țării.
Proiectul de act normativ prevede:
– Declanșarea procedurilor de expropriere pentru 56 de imobile private, inclusiv terenuri și construcții, , aflate pe raza unității administrativ – teritoriale Cluj-Napoca– județul Cluj.
– Aprobarea despăgubirilor în valoare de 50.363.645,72 lei, stabilite pe baza evaluărilor realizate de experți ANEVAR;
– Integrarea imobilelor publice și private din coridorul de expropriere în patrimoniul proiectului de utilitate națională.
Imobilele vizate includ:
– 13.671 mp de terenuri private;
– 7.056 mp de construcții, inclusiv clădiri și împrejmuiri pe o lungime totală de peste 1 km.
Proiectul „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” este parte integrantă din Master Planul General de Transport al României.
Acesta beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Modernizarea presupune crearea unei infrastructuri ce va permite trenurilor să circule cu viteze între 100 și 160 km/h, reducând durata călătoriilor și sporind siguranța transportului.
După finalizare, proiectul va contribui la:
– Creșterea competitivității economice în regiune;
– Reducerea emisiilor de carbon, prin încurajarea transportului sustenabil;
– Îmbunătățirea condițiilor de transport pentru persoane și mărfuri.
Aceste lucrări vor avea un impact pozitiv pe termen lung asupra economiei naționale și regionale, consolidând poziția României pe piața europeană a transporturilor.
După modernizare, infrastructura de transport îmbunătăţită va conduce direct la creşterea competitivităţii produselor realizate şi furnizarea de servicii, atât în sectoarele cheie ale economiei cât şi în cadrul unor întregi regiuni ale României.
Impactul global va fi în general de îmbunătățire a economiei în România, este precizat pe clubferoviar.ro.
Etapele viitoare includ aprobarea formală a proiectului de act normativ și implementarea efectivă a exproprierilor.
Până în prezent cea mai mare parte a lucrărilor au fost executate pe terenuri proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi concesionate C.N.C.F. C.F.R. – S.A, care funcţionează sub autoritatea acestui minister, mai menționează clubferioviar.ro.
Crina Dobocan
Foto: clubferoviar.ro
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.