La ce sa fim atenți când facem cumpărături pe internet
Românii fac din ce în ce mai multe cumpărături online.
Articol editat de Rareș Vrăbieș, 19 decembrie 2024, 11:01
Comerțul online accelerează în România: 73% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în 2024.
Conform raportului INS, această tendință ascendentă este susținută de îmbunătățirea accesului la internet.
Mai ales în această perioada când românii intră în febra cumpărăturilor, e bine să știm la ce sa fim atenți când facem cumpărături pe internet ca să nu cădem în diferite capcane.
Cum să ne ferim de ele ne-a spus președintele Infocons, Sorin Mierlea, invitat joi, 19 decembrie, la Radio Cluj:
Sorin Mierlea: Dacă ni se solicită diferite date de identificare: numele mamei, al tatălului, o adresă, codul PIN al cardului, imediat închidem și facem și o reclamație. În afară de datele de identificare de pe card, de pe fața cardului și acel cod din patru sau din trei cifre care se regăsește pe verso cardului, nu au voie să ceară date suplimentare despre utilizatori.
Trei lucruri pentru niște sărbători simple și fericite: că facem cumpărături online sau ne facem cumpărăturile direct din magazin, să avem aplicația gratuită de protecție a consumatorilor în 33 de limbi la nivelul Uniunii Europene InfoCons descărcată în telefon. Avem acolo, în secțiunea SOS, numărul de telefon al Protecției Consumatorului pentru fiecare județ sau pentru fiecare țară, dacă plecăm în altă țară cu ocazia sărbătorilor.
Și să înțelegem că dacă ceva ni se pare că nu este în regulă, protecția consumatorului este o legislație pe zona de bun simț și atunci imediat nu stăm cu mâinile în sunt și facem o sesizare, chiar dacă au trecut 15 zile, 30 de zile, 60 de zile de când s-a întâmplat acest lucru și, cel mai important, să avem și dovezi justificative cu privire la sesizarea respectivă.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.