Schengen: controale mai puține, probleme vechi la frontiere
Un punct criticat frecvent este utilizarea cântarelor pentru verificarea gabaritului camioanelor.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 29 decembrie 2024, 13:41
De la 1 ianuarie, se elimină controalele sistematice la granița de vest a României, odată cu integrarea în spațiul european de liberă circulație.
Se vor face însă verificări aleatorii, bazate pe analize de risc, dar pentru majoritatea călătorilor acestea nu vor mai implica opriri.
Pentru transportatorii de mărfuri, spațiul Schengen nu va aduce, se pare, schimbările mult așteptate. Transmite corespondentul RRA Ioan Suciu:
Șoferii de camioane susțin că principalele probleme nu țin doar de controalele la frontieră, ci mai ales de infrastructura insuficient dezvoltată pentru gestionarea traficului greu.
Un punct criticat frecvent este utilizarea cântarelor pentru verificarea gabaritului camioanelor.
La punctul de trecere Nădlac 2, aflat pe autostrada A1 și cel mai solicitat punct de frontieră din vestul României, șoferii reclamă defecțiuni frecvente ale cântarelor performante. Aceste probleme tehnice generează costuri semnificative și timpi de așteptare.
Transportatorii atrag atenția că în alte state membre ale Uniunii Europene metodele de verificare a gabaritului sunt mai eficiente, ceea ce permite fluidizarea traficului.
În timp ce în România sistemele sunt ineficiente, alte țări folosesc soluții inteligente, mult mai fiabile, ceea ce are ca efect evitarea opririlor inutile și, implicit, reducerea semnificativă a aglomerației la punctele de trecere a frontierei.
CITEȘTE ȘI: România a intrat oficial în Spațiul Schengen | VIDEO
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.