Incluziv: Peste 10 mii de apeluri la ”Telefonul Vârstnicului”
„Telefonul Vârstnicului” este gestionat de Fundația Regală Margareta a României.
Articol editat de cristina.rusu, 28 ianuarie 2025, 12:15
Serviciul „Telefonul Vârstnicului”, o linie de sprijin gratuită și confidențială, destinată persoanelor în vârstă care se confruntă cu singurătatea, lipsa sprijinului social și dificultăți în accesarea resurselor esențiale, a înregistrat anul trecut peste 10 mii de apeluri.
Serviciul este gestionat de Fundația Regală Margareta a României.
În perioada ianuarie – decembrie 2024, echipa Telefonului Vârstnicului a fost formată din 4 asistenți sociali, 2 psihologi voluntari şi 15 voluntari implicați în serviciul de reapelare săptămânală.
În total, au fost gestionate 10.480 de convorbiri, cu 2.193 de apelanți unici, dintre care 56% au fost bărbați și 44% femei.
Care sunt principalele nevoi ale seniorilor?
Conform datelor centralizate de ”Telefonul Vârstnicului”, cele mai frecvente probleme semnalate de seniori sunt:
- Nevoia de informații utile – 926 apeluri
- Nevoia de îngrijire și suport în funcție de gradul de dependență – 840 apeluri
- Nevoia de a fi activi și de participare socială – 278 apeluri
- Nevoia de ajutor financiar și material – 234 apeluri
- Nevoia de sprijin emoțional – 111 apeluri
Aceste cifre reflectă provocările majore cu care se confruntă persoanele în vârstă din România, accentuând importanța unui astfel de serviciu de sprijin.
Multe dintre persoanele care apelează la acest serviciu nu au pe nimeni alături, iar simplul fapt de a avea pe cineva cu care să vorbească le oferă un sentiment de siguranță și apartenență.
Portretul vârstnicilor care apelează la sprijin
55% dintre apelanții seniori au declarat că locuiesc singuri, ceea ce evidențiază izolarea socială acută cu care se confruntă vârstnicii din România.
Pe categorii de vârstă arată că cei mai mulți apelanți sunt în intervalul 70-80 de ani (35%), urmați de cei între 80-90 de ani (18%) și cei între 65-70 de ani (15%).
De asemenea, 10% dintre apeluri au fost inițiate de aparținători, care au solicitat sprijin indirect.
”Telefonul Vârstnicului” poate fi apelat gratuit la 0800 460 001.
Andrea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.