Meta va folosi recunoașterea facială pentru a detecta reclamele false
Meta lansează un instrument de recunoaștere facială care contribuie la detectarea reclamelor false ce copiază imaginea celebrităților.

Articol editat de cristina.rusu, 6 martie 2025, 13:24
Gigantul american Meta (care deține Facebook și Instagram) va lansa în Europa, Regatul Unit și Coreea de Sud un instrument de recunoaștere facială, care contribuie la detectarea reclamelor false ce copiază imaginea celebrităților, precum și pentru a îi ajuta totodată pe utilizatori să își recupereze conturile, a anunțat miercuri, 5 martie, compania din Statele Unite, informează AFP.
În următoarele săptămâni, personalitățile publice din Regatul Unit și din Uniunea Europeană vor primi notificări în aplicațiile lor, prin care sunt informate că pot beneficia de acum înainte de această protecție, a declarat David Agranovich, directorul echipei de securitate cibernetică din cadrul Meta, într-o conferință de presă.
Acest instrument se află deja în faza de testare în alte țări, în care Meta a anunțat că va extinde noua funcție la un număr mai mare de personalități.
Numeroase reclame false, care utilizează în mod fraudulos imagini ale celebrităților, proliferează pe rețelele de socializare. Ele îi îndeamnă pe internauți să împărtășească informații personale sau să trimită sume de bani unor necunoscuți.
Dacă o personalitate publică activează opțiunea propusă de Meta, ea va autoriza acest instrument să utilizeze fotografiile sale de profil pentru a le compara cu chipurile care apar în reclamele bănuite că ar fi frauduloase. Dacă frauda este dovedită, reclama va fi blocată automat.
Gigantul american afirmă că noua tehnologie ar trebui să permită accelerarea procesului de depistare a înșelătoriilor, în contextul în care milioane de reclame sunt difuzate în fiecare zi pe platformele grupului.
Credem că acest instrument ne va ajuta să identificăm imaginile personalităților publice utilizate în mod abuziv, chiar dacă ele au fost create cu ajutorul unei inteligențe artificiale (AI) generative, a precizat David Agranovich.
Modelele de AI generative, precum Grok – dezvoltat de compania xAI a miliardarului Elon Musk -, permit într-adevăr crearea unor imagini și videoclipuri foarte realiste ale unor celebrități.
Meta a anunțat, de asemenea, că va adăuga recunoașterea facială în instrumentele sale de recuperare a conturilor pentru toți utilizatorii.
Va fi suficient, pentru cei care doresc acest lucru, să se filmeze într-un scurt videoclip pentru verificarea identității lor, în cazul în care conturile le-au fost blocate.
Grupul american precizează că nu va utiliza datele faciale în alte scopuri decât pentru această comparație punctuală în instrumentele noastre și că acele date vor fi suprimate imediat după verificare.
În plus, noua tehnologie este implementată în conformitate cu legislația europeană privind protecția datelor personale (GDPR), a adăugat compania americană.
În 2021, proprietarul Facebook a anunțat că va renunța la utilizarea software-ului de recunoaștere facială pe platformele sale, din cauza preocupărilor legate de acea utilizare, înainte să anunțe în 2024 că a recurs din nou la această tehnologie pentru a detecta reclamele înșelătoare.
AGERPRES
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.