Motorul Titanicului, regăsit într-o mină din România
Motorul Titanicului, regăsit în Banat: o comoară inginerească expusă la Muzeul Mineritului din Anina.

Articol editat de cristina.rusu, 18 aprilie 2025, 00:00
În adâncurile Banatului, în fosta mină din Anina, se ascunde de zeci de ani un motor cu aburi identic cu cele folosite pe faimosul vas Titanic.
Mai mult decât o simplă piesă tehnologică, acest motor poartă un cod de serie identic cu cele ale mașinilor de pe celebrul transatlantic.
Potrivit legendei locale – susținută de numeroase coincidențe – motorul ar fi fost destinat chiar Titanicului, dar a ajuns, printr-un joc al sorții, în minele din România.
Soarta a făcut ca ambele motoare – cel de pe Titanic și cel din Anina – să fie înghițite de adâncuri. Însă, dacă epava Titanicului rămâne inaccesibilă, motorul din Anina este pe cale să revină la lumină.
Restaurat cu grijă și conservat într-o formă remarcabilă, acest colos mecanic devine punctul central al unei noi expoziții la Muzeul Mineritului din Anina. Vizitatorii vor avea ocazia să descopere o poveste incredibilă, la granița dintre realitate și legendă.
Expoziția oferă o experiență imersivă ce conectează istoria industrială a Banatului cu una dintre cele mai cunoscute tragedii maritime din lume. Fiecare detaliu al motorului – de la construcția sa robustă până la marcajele originale – ilustrează măiestria inginerească a începutului de secol XX.
De ce merită să vizitezi Muzeul Mineritului din Anina?
Vezi un motor identic cu cele de pe Titanic, într-o stare de conservare excepțională;
Descoperi istoria industrială a Banatului, prezentată interactiv și captivant;
Explorezi o expoziție unică în Europa, cu valoare tehnologică și emoțională;
Muzeul Mineritului din Anina așteaptă vizitatorii cu o poveste fascinantă, unde trecutul revine spectaculos la viață fără să te scufunzi la 4.000 de metri adâncime.
Amintim că, Titanicul era echipat cu trei motoare principale – două cu abur cu patru cilindri alternativi, cu triplă expansiune și o turbină Parsons de joasă presiune plasată central – fiecare antrenând o elice. Cele două motoare alternative aveau o putere combinată de 30.000 de cai putere, adică 22.000 kW.
RADOR RADIO ROMÂNIA
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.